Emilia 6 månader idag!

Emilia 6 månader idag!

Usch va tiden går. Det går för fort. Men nu är hon mer "aktiv" . JA, är med mer. Ja, ni förstår nog hur jag menar. Det är kul men det va mysigt när hon var liten oxå. Hon gillar sin gåstol, den springer hon i typ. Det går som en rakert =). Följer efter en vart än man går eller så sticker hon iväg själv *busfia*. I veckan har hon kommit på något nytt när hon ligger på mage så sprattlar hon med benen i luften. Ja hur ska man förklara typ simma för hon håller på med armarna oxå. Försöker komma fram på ett nytt sätt. Sen har hon kommit på ett annat ljud typ låter sur "ööööhh" nått åt det hållet. Sen är hon högljud, testa sina ljud =). Men kul och se att hon mår bra. Sen kliar det nog i hennes mun för hennes bit-leksak har hon i munnen mycket och sin napp oxå och allt annat för den delen oxå. Det gnistlar i alla fall när hon håller på. Dräglar blir helt dyngsur. Använder haklappar men dom blir jätteblöta fort. så e det med de. Nu sitter hon i sin vagn. Liggdelen började hon blir för stor att ligga i och hon sitter så bra. Så för 1½ började jag sätta henne i sin vagn och det gillar hon. Härromdan satt hon och var jätteglad vet ej vad det va men söt var hon i alla fall =).

Hon åt sin välling idag oxå och jag hoppas det håller i sig=). Vi köpte Sempers välling först för 1 vecka sen. Började med den i söndags och testade i måndags och tisdags förmiddag men det tog hon bara en klunk av varje gång vi gav. Köpte Nestle istället och det tog hon lite mer av varje gång vi gav henne. Vi började i tisdags kväll och igår åt hon upp all välling som var i nappflaskan och idag oxå =). Gett henne 110 ml. Ersättningen var märket Nestle och hennes gröt är märke Nestle. Dom kanske märke sånt inte vet jag. Men ska testa sempers välling imon igen och se om hon tar den annars får jag slänga den helt enkelt.

Jag ångrar inte mig ialla fall och inte min sambo heller tror jag inte =). Det var på tiden att skaffa barn =). Vår dotter är den bästa som har hänt oss =) Vi älskar henne så mycket!

Kramar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0