Emilia 7 månader idag!

Emilia 7 månader idag!

Oj va det har hänt en massa sen 1 månad tillbaka! Först började hon ta mina fingrar och drog upp sig så hon stog upp. Från liggande och direkt till stående. Sen när vi satte henne upp så ramlade hon ibland framåt och lägger sig på knä och ha nästan krypställning. Det var händerna som hon inte fattade hur man skulle har dom och göra. Tryckte ner sitt huvud på kudde eller på golvet och tryckte upp sin rumpa högt upp i luften och tjöta en massa samtidigt. Det gjorde hon ofta fast det gör hon än idag typ fast på ett annat vis. Sen kom hon på hur man satte sig upp själv. Sen kom hon på hur man ställde sig på alla fyra, krypställning. Sen kom hon på hur man ställde sig upp med stöd.

Hon är så stark!

För 11 dagar sen kom hon på hur man ta sig fram oxå på sitt sätt. Vi kallar det krypa i alla fall. Det går redigt fort. Hon vet hur man gör med händerna nu och sen har hon ett knä böjt och det andra benet hasar hon sig framåt. Fast hon har tagit krypsteg 3-4  framåt som man ska göra igentligen fast det andra tycker hon är smidigare och går fortare haha. Sen nu i torsdags så började hon typ härmar med sin mun. När vi sa pappa så höll hon på med munnen tyst sen lät det bababa papa = lät som pappa tyckte både sambon och jag. Så i fredags sa hon så hela tiden typ. Hon tyckte det var skitroligt haha. Hon fräscher och brumma med sin mun oxå. Blir så blöt när hon håller på för hon dräglar konstant hela tiden. När hon kryper på sitt sätt så ser det ut som det är en snigel som är på golvet är blött efter henne.

Djur börjar hon intresserar sig av. När min katt kommer i närheten och hon ser henne blir hon så glad så hon skriker, glädjeskrik =).

Tror jag har fått med allt! Hoppas ni fattar vad jag har skrivit, är inget vidare bra på sånt men jaja.

Kramar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0